Egen webbutik - 295 kr/mån - Prova gratis!

Starta E-butik utan månadskostnader?

e-conomic bokföring online 69 kr/mån

Webbutik -Blogg -CMS -Mobil -Prova gratis!

Grossist.se Mötesplatsen för grossister och återförsäljare

Bli medlem

Glömt lösenordet

Avdelningar » Agenturkontakt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Grossist.se och vara inloggad. Vem som kan vara medlem och hur du blir medlem kan du läsa om på sidan Bli medlem.

Ämne:

ekologiska hemtextilier

Författare Inlägg
Svibol Skapat: 2008-06-17, 10:24
Jag söker efter ekologiskt producerade lakan, handdukar, frotté etc. Kvalitet och design av stor betydelse, likaså att det är en pålitlig och uthållig leverantör, gärna med ett brett sortiment.

Tips någon?
Charlotte Wormbs
www.svenskainredningsbolaget.se
virkmaja Skapat: 2008-10-23, 12:13
Jag har sett sådana varor på ICA, deras I love Eco-sortiment. Kanske det går att ta den vägen och klura ut vart de hittar sina produkter?
Sofie Skapat: 2009-09-10, 00:15
Hej

Se min hemsida www.sofiesjostrom.se och se om du gillar min design

Jag har jobbat 13 år som frilansande designer och nu i år startat produktion i Kina av textilier i en miljövänlig fabrik som använder grön energi, återanvänder sitt spillvatten och trycker även på ekologisk bomull

Min nuvarande bomull 225 gr/m2 är inte ekologisk men i framtida produktion kommer detta val stå som nr 1. Jag skeppar hem mina varor och jobbar nu för fullt med att bredda sortimentet samt hitta nya trogna återförsäljare för en långvarig affärsrelation.

Jag kan även designa tyg och produkter för andra företag men minsta kvantitet är 3000 meter dvs volymproduktion.